fullt upp!

idag var en sådan dag då jag inte har suttit ner mer än när jag åt.

Började dagen med att Nicke och Brynja på morgonen och åt frukost. Jag och Lollo skulle ut och gå men Brynja och Angela skulle gå tipspromenaden så vi gick med på den istället. Och det tog ju två timmar totalt så när jag kom hem var det matlagning och sedan hämta Alice hos en kompis.

Det var helt underbart väder på em med så Elias fick inviga skor och gå ute lite. Vi gungade och sedan kom Lollo och Mathias och fikade lite.

Sedan är ju söndagar stora "tvättaredagen"; alltså av barnen. ;) Så det tar ju sin stund det med. Bada och tvätta dem alla och kamma dessa långhåriga  tjejer.

La de två mindre modellerna och passade på att klippa Linnéa. Det var behov av en klippning. Det gror!

Sedan var det ju bara att röja upp efter orkanen ELias. Herre vad han plöjer och röjer bland allt från skor, tallrikar till leksaker. Allt ska kastas ut! Ju mer det låter desto bättre.

Nu kraschade jag i soffan och ser på BECK. Det har blirvit lite av en söndagsrutin. Jag gillar Beck-filmerna. Nu kom min man hem med.

Imorgon blir det öppna förskolan.


Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt att höra att jag inte är den enda som har en vilde hemma som attackerar allt som kommer i dess väg ;)

2009-03-15 @ 22:52:03
URL: http://www.minaunderverk-lena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0