Citroncupcakes med vit chokladkräm

Citroncupcakes med vit chokladkräm

12 stora, 15 mellanstora...

3 ägg
2,5 dl socker
50 g smör
1 dl mjölk
3,5 dl mjöl
3 tsk bakpulver
skal och saft av 1 st citron

Vispa ägg och socker poröst. Smält smör, rör i mjölk. Blanda det i äggsmeten.  Blanda torra ing. och vänd i. Tillsätt skalet och saften.
Fyll formarna 2/3.

175 grader i ca 20 min.




Vit chokladfrosting

250 g färskost
125 g rumstempererat smör
125 g vit choklad

Vispa färskost och smör. Smält chokladen och tillsätt när den svalnat något.

Bred eller spritsa på cupcakes.


Kommentarer
Postat av: Lena

TACK gumman!! Jag tyvade bägge två =) Låter hur smarrigt som helst. Och du... Du får gärna ändra min länk i din blogg till min "nya" adress =)



www.minaunderverk-lena.blogspot.com



Kramisar.

2009-03-01 @ 22:12:21
URL: http://minaunderverk-lena.blogspot.com
Postat av: Carin

Jag tolkar det som att dem va goda då ja..;) Tack... ska prova vid tillfälle..

2009-03-02 @ 06:07:47
URL: http://www.nogg.se/tiora

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0