Prickig Prins

Elias fick en massa prickar för flera veckor sedan. Jag tror att de kom när han var sjuk sist, det var efter den höga febern vi såg dem och de var bara på ett av benen, bak på låret och bak på vaden. Men han hade inte ont av dem. Men efter några dagar åkte jag till BVC för att kolla upp dem. Gillar inte när man inte vet vad det är och varför.

Men eftersom prickar är en historia för sig, och kan vara precis vad som helst fick jag inget klokare svar än att det var virusprickar, antagligen eftersom han precis hade varit sjuk. Eller så har han reagerat på något, en allergiskt reaktion. I vilket fall finns det inget att göra och så länge det inte bekymrade honom så fick vi låta det vara.

Sedan ett tag tillbaka kliar han på baklåret när vi klär av honom. Men det har bara varit på samma ställe, ända fram till igår, då fick han prickar på andra benet och idag har han fått på armarna med. De kliar inte men man undrar ju vad det är och vad han reagerar på!

Tyckerinte att han har ätit något konstigt, inte har jag bytt tvättmedel heller. Men imorgon ringer jag doktorn och hoppas att de kanske på något sätt kan utreda vad det är.

Förslag?

Kommentarer
Postat av: L

Milla fick ju höstblåsor i förra veckan. Den diagnosen ställde jag själv efter att ha sökt på "blåsor hand fot mun". Trodde först att hon hade fått vattenkoppor men det verkade inte så... Dessa prickar är ju så jobbiga, man vet aldrig riktigt vad det är. Nu är i alla fall Milla "prick-fri". Hoppas att Elias blir det snart han med =) Kramis.

2009-06-21 @ 18:25:18
URL: http://minaunderverk-lena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0