Midsommar

Hej! Blev lite dåligt med bloggandet igår. Efter frukost började jag grejja på undervåningen och flyttade ut Elias säng från vårt rum. Han har flyttat in i det rosa rummet nu, men det ska ju målas så småningom.  Det tog ialla fall längre tid än väntat så det blev lite panik med tiden när vi skulle vara hos Angela och Peter kl 13.30.

Där firade vi midsommar med sill-lunch. Efter det tog vi en avstickare till lyckorna för att dansa runt midsommarstången. Det blir inte riktigt midsommar utan det. Tur med vädret hade vi för det var uppehåll hela tiden. Vi mötte upp mamma och pappa där med och Elias följde med dem hem efteråt för att sova över där. Vad kostigt det känns att inte ha honom med. Saknade honom redan när vi sa hejdå. Undrar hur det ska gå när jag ska åka bort en vecka i höst? Måste nog öva mer inför det, annars vet jag inte om jag klarar det.

Han hade det ialla fall hur bra som helst och det var skönt att han fick lite lugn och ro efter redan osv.

Vi hade det riktigt trevligt ute på Backamo med lekar/stafetter, god grillbuffé och chokladfondue. Ungarna satt precis framför och doppade mashmallows, jordgubbar och annanas.  Det var riktigt gott!


Här är det stafetter.... Kan inte fatta att Louise är före mig i "Potatis på sked"!


Här är två tokar i bakgrunden. Linnéa o Brynja!


Vi var hemma lite innan kl 23 så det var väldigt lagom. Lugnt och skönt. Sov gott hela natten men vaknade vid 5 och var pigg. (såklart!) Men vi somnade om och vid kl 8 gick jag upp och åkte ut och hämtade prinsen. Som jag längtat!

Idag blir det nog bara hemma och slappa, grejja lite i rummen och fundera på möblerng och tapeter.

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh idag är en riktig slappardag, funderar på att baka bullar men kanske jag skjuter på det tills imorgon;)

Annars händer inte så mycket här idag, ska jobba ikväll så jag vill bara vara tills dess.



Ha en bra dag Du!

2009-06-20 @ 11:54:02
Postat av: ida

Ser ur att ha vart en underbar dg!

2009-06-21 @ 07:55:24
URL: http://idathylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0