Giganten Jensen

Idag har vi varit på BVC för kontroll och spruta.

Elias är en 15månaders medveten kille och gillade inte alls detta besök. Han var misstänksam från första stund och fick panik när jag satte honom på vågen. Han ville bara till mamma och det var svårt att få ett mått eftersom han inte satt still.

Till slut blev det någorlunda och 8820 gram tung. ;-)
Sedan var det vikten men det gick lite fortare, men arg var han när vi höll fast honom. 78 cm så på längde växer han precis som han ska.

Vikten var hon inte heller bekymrad över. Hon är så go vår sköterska, alltid så positiv och härlig! Förklaring till allt man funderar på. Han har varit sjuk och äter ju nästan inget så det var inget konstigt med det heller. Han får extra fett, men det sätter sig inte. Hon sa att det oftast är hormonellt det där med hur barn äter och växer.

När detta var över så var det sprutan och den är ju känd att göra ont, så det blev lite gråt men han stillade sig så fort vi kom ut ur rummet. Där ville han inte alls stanna. Pekade mot dörren och grät.

Nu har jag varit på Torp och handlat. Presenter till bäbisen och Filippa, klänning till mig, shorts till Elias (lagom till det dåliga vädret kommer) och mat.

Nu har jag en skonstek på spisen. Till det blir det underbart god sås och potatis. Sedan hoppas jag på en liten fikaträff hos Lollo i em. Ska bara kolla med henne. :-)

Kommentarer
Postat av: ida

hehe.. Giganten Jensen.. ;-)

2009-06-02 @ 19:59:14
URL: http://idathylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0