Supergod, snabb kyckling

Här mina vänner ska ni få ett recept som var riktigt gott!
Hade en grillad kyckling hemma och sökte och hittade detta:

Indonesisk kycklinggratäng
4 portioner

   
Tillagning

Strimla kycklingen och paprikan. Lägg i en form. Vispa grädden till löst skum. Blanda i övriga ingredienser. Häll över kycklingen och gratinera i ugn 225 grader i ca 20 min. Servera med jasminris och sallad. Enkelt och gott.


 

 

 
 

Ingredienser  
  •  1 grillad kyckling
  • 1 paprika
  • 3 dl grädde
  • 1 dl mango chutney
  • ½-1 msk sambal oelek
  • 1-2 tsk curry
  • 1 vitlöksklyfta


Kommentarer
Postat av: Angelica

Låter jättegott! Jag gjorde föresten din kyckling i örter i söndags till mina gäster och alla älskade det, inkl barnen.



Tack för det! :-D

2009-07-21 @ 23:01:15
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Tina

Det skulle passa perfekt idag då vi grillade upp kycklingfileer igår som jag hade tagit fram ur frysen. Får se vad mamma har i sina gömmor så kanske vi får ihop detta, lät ju jättegott!! Tack för alla dina goa recept!=)

2009-07-22 @ 08:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0