Spontan myskväll

Vi bor ju i ett riktigt bra område med superbra grannar, några av dem är mina närmaste vänner och det är toppen att bara kunna kila över till varandra när man känner för det. Ofta för en snabb kopp kafe, lite prat, lek för barnen och bara att komma från väggarna. Och nu på sommaren har vi mys ibland på altanen/soffan med en god drink, grogg till och med ibland.

Igår var en sådan dag när man tänker lite extra på vilka bra grannar man har.

fam Korn hade gjort thai-mat och fick en massa över så ringde de oss och ville dela med sig, så det vara bara att kila bort och hämta matlåda, innan dess hade jag fått en drink när jag kom för att prata tvättstuga. Efter maten gick jag upp igen för att hämta fru Korn och gå över till blivande fru Andreasson som sitter ensam när mannen jobbar många kvällar. Vi fick drinkar tillblandade av herr Korn och gick över med dem och en skål popcorn till en överraskad granne. Så satt vi där i soffan och mös, pratade och hade några mysiga timmar med levande ljus precis som en riktig höstkväll.

Goda grannar.


Kommentarer
Postat av: Tina

Åh skulle jag också vilja bo..:) Mysigt värre juuee!!

2009-07-24 @ 00:18:17
Postat av: Tina

Förresten hälsa fru Korn från mig..

2009-07-24 @ 00:19:08
Postat av: frida

Tina: Jasså känner ni varandra? Ska hälsa! :)

2009-07-24 @ 06:57:33
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja vi gick "Kockgrunder" tillsammans=)

2009-07-27 @ 21:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0