Vissen kille

Ja Elias är risig. Han har fått en förkylning. Trodde igår att det var tänderna som spökade; munnen rann (det gör den aldrig i vanliga fall) han petade i munnen hela tiden, magen lite i olag och näsan började rinna. Dessutom lite grinig med.
Men i natt har han bökat runt i min säng, legat på mig, snurrat runt och haft sig hela natten och näsan snorar. Nu kryper han runt och nyser som bara den!
Jag som hade hoppas att vi skulle klara oss från denna vändan med sjukdom.



Så här hemma blir det lugnt idag med. Tack o lov är det inte lika kallt idag ialla fall. -7 tyckte jag det var.
Just det är röd dag med.  Börjar bli dags för vardag igen känner jag.

Flickorna sovar ännu. I Linnéas säng. Alice har sovit där nästa hela lovet. Hon frågar Linnéa så snällt på kvällen: "Linnéa får jag sova hos dig?" Och inte ens storasyster kan säga nej då. :-)

Måste snart ta tag i detta med rummen, skaffa våningsäng och flytta ihop tjejerna och sedan få in Elias i sitt rum. Och få tillbaka vårt sovrum. (Fast han lär väl sova i vår säng ett tag till, men då kan vi hämta in honom på natten när han vaknar.)

Vad ska ni göra idag?


Kommentarer
Postat av: ida

Usch stackars Elias... Hatar att vara förkyld.. uff! Och tänk då de små stackarn som inte kan säga att de har ont i halsen eller den där obekväma svedan i gommen man alltid får..



Mysigt att systrarna sover över!

Kommer ihår när jag var liten och sov i Lisas säng ibland. Mys!Det var trygghet det!

2009-01-06 @ 08:56:21
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: Lena

Fyyyy!! Här är det likadant =( Millas snok ser inte nådig ut alltså och det har varit 2 oroliga kvällar. Inte kul alls, men man förstår ju att det inte är lätt att sova utan att knappt kunna andas med näsan.



Hoppas att dom båda kryar på sig snart!! Jag skall bara vara hemma tror jag, mysa duscha och blogga =)



Kram på dig!!

2009-01-06 @ 12:35:21
URL: http://minaunderverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0