Kärlek i ettan

Jag har skrivit om det förrut tror jag. Om att Linnéa har en kille i klassen som är vansinnigt förälskad i henne och hela hans dagar går åt till att få hennes uppmärksamhet. Vilket leder till att hela klassen blir störd. Inte minst Linnéa.

Nu vill hon inte gå till skolan om han fortsätter komma med kärleksbrev till henne på lektionerna. Ni kan ju förstå hur pinsamt det känns inför heeeeeeeeeeela klassen.
Tycker faktiskt att den lille mannen går för långt. Och fröken har ju pratat med honom om att han måste låta henne vara ifred, att hon inte uppskattar kärleksbrev, knuffar och annan uppvakning.
Hon som ÄLSKAR skolan. Jag är rädd att han ska förstöra det för henne.

De har fått byta platser så nu sitter han längst fram i klassrummet medan hon sitter så långt ifrån det bara går, men vad gör det när han går fram och tillbaka med kärleksförklaringar? I fredags bad han fröken Hålla käft!
Herre gud, tänk att våga göra det?! 7 år gammal....

På tisdag är Jocke ledig och kanske han följer med till skolan en stund. Han har tänkt göra det länge men nu känns fet som en väldigt bra idé och han kan ju kanske prata lite med lille mannen i fråga.
"Lämna min dotter ifred annars....!" 
Nä då, men han kan be honom backa lite. ;-)

Tänk att detta börjar så tidigt. Alldeles för tidigt faktiskt för hon är inte alls intresserad, visst att det är småspännande och så med killar, men inte alls redo för detta uppvaktande.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Klart att grabbarna måste va tokiga i henne. Hon är ju jättefin!

2009-01-18 @ 20:31:47
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Lena

Lilla stumpan då... Inte lätt att vara en sån skönhet!! Hoppas att det snart lugnar sig lite. Kramar L.

2009-01-18 @ 20:47:32
URL: http://www.minaunderverk-lena.blogspot.com
Postat av: Malin (svägerska)

Ja,det kan inte vara lätt att vara så poppis! Tycker synd om henne, "lilla" stumpan :/

Hoppas att det lugnar sig snart.

Kramar

2009-01-19 @ 08:40:11
Postat av: Carin

Har läst i kapp mig.... Ja jag minns hur den där grabben höll på. Ungefär som Lars Wettre på mig i mellanstadiet..haha... Nä men jag förstår dilemmat, tufft. Hoppas Jocke kan va med en dag, bara för att få lite inblick och trycka upp killen när inte fröken ser..;)

2009-01-19 @ 21:02:59
URL: http://www.nogg.se/tiora

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0