Enkel kycklinggryta.

Jag gör ju aldrig efter några mått, bara lite sån man har hemma så jag kan inte skriva exakta mått utan på en höft sådär så får ni testa er fram. Men ofta är det bara det man behöver, lite inspiration...

3 kycklingfileer i bitar
1 liten lök hackad
3 morötter i bitar
2-3 dl grädde i valfri form, jag kör alltid visp för det finns alltid hemma.
ca 1dl vatten
½-1 dl cream fraiche
1 liten burk champinjoner
ca ½ dl äppelmos (smaka er fram)
1 tärning hönsbuljong

salt o peppar


Fräs lök, morötter, champinjoner och kyckling. Häll över buljongtärning, grädde, vatten, äppelmos och cremfraiche och koka i ca
 10-15 min. Red såsen. Späd ev med grädde, champinjonspad om du vill ha mer sås. (kan ju inga mått som sagt)
Smaksätt med  salt och peppar.

Ät med kokt potatis.

Barnen älskade det! Och såklart jag o mannen med....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0