Steg-rapport o bortsprungna barn

Det har efterfrågats stegrapporter av min kära Brynja. Och dagens promenadsiffror lyder:

Steg: 6518 st
km: 4,55
kcal: 268,6

Idag var det lite bättre för vi fick springa och leta barn på hemvägen. Dessutom ökade jag steginställningen lite, från 60 cm till 70 vilket gör att vi går ltie längre. ;-) Annars har vi lega på ca 4 km och rundan brukar ta precis en timma vart vi än går. Vi är inställda på en timma tror jag! :-)

Jo när vi var på väg hem, halvägs från skolan (hemifrån sett) möter vi Lucas som kommer springande mot skolan. (Robin o Linnéas promenadkompis)
Vi trodde att han ahde försovit sig men det visade sig att våra barn var efter honom och klockan var 8 så skolan hade börjat. Vi frågade vad de hade gjort och vart våra barn var och han berättade att några hade kastat snöbollar på dem därför var de sena. Vi kunde höra Robin uppe i skogen men när vi ropade fick vi inga svar så vi delade oss jag och Lollo och sprang för att se vad de höll på med. Kanske hade de blivit nermulade?!

Men när vi möttes igen hade ingen sett ungarna. Och alldeles tyst var det. Så vi sprang hem för vi tänkte att de kanske hade gåt hem. Men inte var de där heller. Så jag fick skotta fram bilen och åka till skolan. Ingen i Linnéas klassrum så jag fick leta reda på Robins klassrum och han var där som tur var! Blev så förvånad när jag kom. Men allt var ok.

Ungar.

Nu vaknade den lille. Precis lagom tills mitt kaffe var klart. Typiskt.

Blir ingen fika hos Angela idag. De andra skulle ses vid 13-14 där och det funkar inte för mig idag. Så en annan gång! KANSKE KAN PLANERA IN EN TRÄFF REDAN NU TILL NÄSTA FREDAG? Oj, caps lock....)

Kommentarer
Postat av: Tina

otäckt när man inte hittar barnen, tur ni fann dem välbehållna=)

2009-02-06 @ 19:22:59
Postat av: Brynja

Jag har e förkärlek för statistik och listor så jag är sugen på en egen stegräknare bara för att få föra statistik haha knäpp va! =) Vilket drama ni verkar haft på promenaden. Vad skönt att det inte var några problem. Va go han e lille gudsonen när ha bestigit bordet. Gudmor blir så stolt! =) Kram Kram B

2009-02-06 @ 22:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0