Vilken film!

Har inte hunnit blogga så mycket, eller haft något att skriva heller egentligen.

Igår kväll la jag mig i sängen med värmekudden och en riktig tårdrypande film. Joakim gick till grannen och tittade på hockey.

Och herre vilken film! My sisters keeper. Jag fick stoppa filmen ett par gånger för att hämta mig lite. Och ibland grät jag så mycket så jag nästan inte fick luft. Man har så lätt att sätta sig in i känslorna i filmen när man har egna barn. Men den var otroligt bra, men som sagt gripande. Så se den ensam eller med någon som inte bryr sig om du ful-grinar. ;)

Jag längtade verkligen efter min man när den var slut och fick allt hålla mig vaken tills han kom hem.

Om Allt för min syster:

Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0