Spasmer o julmat

Har hela dagen haft spasmer i vänster öga. Så irriterande att jag funderar på att be Jocke ge mig en snyting för att få stopp på det. *gaaaaaaaaaaah*

Idag har vi smygstartat med en julskinka. Jocke hade gjort en idag medan jag var borta. Bara en liten, liten en. Men så gott det var med en julskinkemacka och ett glas julmust till. Mums!

Imorgon ska vi ses med jul-gänget och äta julmat och ha julklappsleken. Mitt bidrag i år blir Janssons. Ska göra en riktigt smarrig en. Ska sätta mig och leta recept nu.

Vad är din favorit bland julmaten? Jag kan inte bestämma vad som är godast, det är nog mer heöheten och blandningen.


Kommentarer
Postat av: ida Thylén

Skulle vilja säga julskinkan men det beror helt på vem som gjort den. Den ska vara hemmagjord i ugnen i fleeeera timmar och inte nån färdigkokt äcklig skinka som bara är blöt :-)



Köttbullar och prinskorv! Jansson tycker jag inte om. Och julmurre. Är inte så mycket för julmat tror jag... :-)

2009-12-14 @ 19:55:58
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Thessan

Skinka, vörtbröd, sill å Janssons! Älskar julen fast jag tror nog egentligen att det är tiden innan själva julafton som är bäst!

Inatt å idag har det snöat ordentligt här, vi har 8-10cm. Så har vi tur kanske det blir en vit jul här hemma i år!

2009-12-14 @ 21:15:34
Postat av: Anonym

Det får nog bli jansson och rödkål och köttbullar och julmyset...underbart! väntar på den vita julen här på västkusten.... :)!!

2009-12-15 @ 08:20:51
Postat av: Maggan

I Stocholm är det snö och minusgrader,min mans skinka och sill står högt i kurs här hemma och söner som kommer hem och sover över det är hög mysfaktor.

2009-12-15 @ 10:45:27
Postat av: Angelica

Jag tror det är laxen :-) Och Janson är smaskigt!

2009-12-15 @ 21:13:16
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Tina

Tycker nog blandningen. kan inte välja ut EN favorit. Men rökt lax med hovmästarsås är ju riktigt gott och en julskinkesmögås slår ju det mesta;)

2009-12-16 @ 08:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0