Söndagen i bilder

Har precis förlorat ett långt inlägg med bilder. Är så arg, men ska korta ner lite av det ja hade skrivit så du ändå får se dagens bilder.


Började dagen med en massa god frukost tillsammans med Nicke o Mumma. Elias älskar att skrämma henne och det hanns med en hel del bus innan de åkte vidare. En omgång UNO med till Alice glädje.



Medan Elias sov var det dags för ett härligt bad för tjejerna. De slängde i en badmuffins med chokladdoft så hela huset doftade choklad.

Och idag har jag sparat 500 kr! Inte illa för en söndag?
Jag har klippt tjejernas hår. Hade tänkt att boka tid hos frissan för en gång skull, men när jag hörde att det kostar 250 kr/barn. Så de får nöja sig med mammas klippningar ett tag till.



När alla var rena, chokladdoftande, torkade och klädda gick vi ut till lekplatsen och grillade korv med gänget vi ska spendera nyår med. Lite planering blev det med och vi tjejer står för underhållningen medan männen handlar och lagar maten. Låter inte det toppen?!
Dessutom ska jag ladda denna veckan för fest på lördag med. Inflyttningsfest och det ska bli riktigt roligt.

Jag har tagit årets julkort ikväll med och skickat beställningar på julklappar och annat hemligt. Men Du kanske vill ha ett litet smakprov?
Det är inte helt lätt och stressfritt att få en bild där alla tre är med, glada och nöjda. Här är en av bilderna ialla fall....



Kokooooooooo! Nissar högt och lågt.

Nu mina vänner är det dags för lite tv i sängen innan ögonen faller ihop.

Kommentarer
Postat av: ida

hihi! Vilket roligt kort!!



Åh... ska ni oxå till Martin och Maria? Eller vad ska ni på för inflyttningsfest? :-)



SYnd att det krockade med vår sthlms helg!!

2009-12-06 @ 22:19:22
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: jessica

hihi..! så underbart och roligt kort!!!

2009-12-07 @ 10:26:50
Postat av: Angelica

sv: tack!

2009-12-07 @ 12:05:43
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Angelica

sv: Tack! Kände att det var dags nu. Fast eftersom det är en del meck så ångrar jag nu att jag gjorde den så julig.. måste jag ju byta ut den efter nyår igen...

2009-12-07 @ 12:13:20
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: lisa hanfelt

Gulungar i tomtekläder kan man säga. Vilka fina kort det lär bli. Vi är med på lussefirandet på torsdag så klar så vi ses och trängs bland alla andra förväntansfulla föräldrar gissar jag. Den nya affären i Ljungan öppnar den dagen också vid fyra så jag skall vara med där ett tag med. Behöver också leka frisör för det växer så det knakar deras hår. Känns som att det är bra att vara mammafrisör ett tag till det kommer nog en tid när vi inte får längre och de skall färgas och klippas hej vilt eller vad tror du.......



Kramis Lisa

2009-12-07 @ 13:17:25
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: ida

ja vi får väl se vad postis kommer med..

2009-12-07 @ 14:04:01
URL: http://www.idathylen.wordpress.com
Postat av: Brynja

hahaha...grymt roligt julkort! Riktig bra ide! Det gick mycket bättre andra försöket med theo och agnes =) Som en dans! =)

2009-12-07 @ 16:39:23
Postat av: Therese W

Otroligt sött & roligt! :)

2009-12-08 @ 13:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0