Rolig lek

Alice och Elias har en lek som de har döpt till Täcke kudde, och de har superkul!
De lägger ut några kuddar på golvet och så lägger han sig på dem, Alice lägger en filt över honom och springer och gömmer sig. Han slänger av filten och börjar leta efter henne. Han tjuter av spänning varje gång! Och ropar "täcke kudde!"

Igår började de med en ny lek. Bygga koja. Också jätteskoj!



Och så finns det de som tycker att han måste börja på förskolan för att stimuleras. Hm.. Men den diskussionen orkar jag inte med nu.
Han verkar nöjd och gla ialla fall! ;)

Idag har vi varit ute i vår backe på fm och åkt pulka, snowracer och fikat på varm saft och lussebullar med massa goa vänner. Älskar vintern när den är så här!

Snart väntar kalkonmiddag med tre bröder + familjer, mormor o morfar hemma hos mamma o pappa. Ska bli underbart! Och jag ska försöka komma ihåg att fota lite.

Vad gör ni idag? Massa julförberedelser kan jag tro. Klar med julklapparna?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag kom på den briljanta idén att vi skulle spela julklappsspelet på julafton med släkten. Smart! Det är dom två julklapparna jag har kvar nu. Jäääla skit. Borde ha fixat det idag men jag orkade inte. Kanske kan smita från jobbet en sväng i morgon...om jag har tur.

2009-12-20 @ 16:02:23
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Madde m. Emma & Maja

Nej, för fasen.. Lyssna inte på vad andra tycker! Låt honom vara hemma så länge du kan. Med två syrror finns väl ingen risk att han blir understimulerad?? :) Det finns tid för allt, även dagis. /madde

2009-12-20 @ 17:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0