Recension Sushiya

Eftersom det efterfrågades kommer det en recension.

Jag beställde dagens Thai-lunch som var Biff i röd curry  (gryta med smak av röd curry, vitlök, ingefära, kokos och citrongräs)

Ringde och beställde och så körde han hem det till dörren. Det är en pappa till en av Linnéas klasskompis som driver det. Fick en påse med fint upplagd mat, frächt kändes det. En liten burk tomat- och gurksallad med dressing, lite sweet chilisås och mat i en trevlig platslåda.

Jag tyckte att det var lite för lite smak av Thailand i grytan. Hade önskat att den smakade mer av kokos, ja av allt egentligen. Detta var mer som en blandning av svensk köttgryta och Thai. Men det var gott, absolut!

Imorgon är det Kycklingspett satay och det brukar ju vara riktigt gott, så det är nog nästan så jag måste prova igen. Undrar vad han ska ha för tema nästa vecka? Och så är jag lite sugen på att testa sushi.

Kommentarer
Postat av: ida

Jag har bara ätit sushi en gång å då tyckte jag nog inte om det (kommer inte ihåg). Så jag skulle vilja testa igen!



Thaimat i all ära, men svenskar kan inte laga riktigt thaikäk. Så simpelt är det! Inte ens thailändarna som har thairestauranger i Sverige får ju till den riktiga thaismaken :-) Ska testa hemkörningen nångång! :-) Tack för recensionen!

2009-12-01 @ 20:42:04
URL: http://www.idathylen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0