Inför skolstart

Imorgon börjar skolan. Det ska bli riktigt skönt, fast säkert stressigt att behöva hinna vara klara och gå 7.30 varje morgon igen. Nu har man slappat i 10 veckor.

Men bara detta att Alice ska få gå samma tider som Linnéa är helt underbart. Slippa skjutsa och lämna/hämta 4 ggr om dagen och att Alice har något varje dag. De 2 dagarna hon varit lediga har bara varit långtråkiga och en evig väntan på Linnéa.

Nu kan de gå tillsammans till och från skolan. I samma hus är de med.

Idag åkte vi till Torp för att köpa innetofflor till dem och ny väska till Linnéa. Hade en mysig förmiddag och sedan åt vi lunch på McD innan vi åkte vidare till fam Hanfelt där flickorna belv kvar för några timmars lek.

Av någon underlig anledning ledde mitt sötsug mig till 7eleven där de har vansinnigt god brownie (kladdkaka med en massa gott klet på), en stor längd för 39 kr! Det kan man inte pruta på. Den är så mäktig så jag orkade bara en liten bit. Men min man som inte är en gottegris åt och berömde kakan. Så har ni inte testat den så gör det.

Nyttig dag kan man inte säga att det varit. Jag lovade tjejerna att fixa pannkakor till middag/kvällsmat, men äggen var slut. Hade dock en sån där pizzadeg i kylen, så det blev pizza. Nu känner man sig lagom svullen. Måste komma i gång med nya livet snart igen. Borde inte vara så svårt nu när skolan kommer igång igen.

När jag pussade tjejerna godnatt kände jag lite på Alice framtänder och märkte att de var lite lösa. Hon började fnittra hysteriskt och vickade på dem. Nu är de jättelösa och hon kom nyss upp och ville ha en sytråd. Men det får allt vänta tills imorgon ialla fall. ;)
Skruttan ska börja skolan imorgon. Jag följer henne så får vi se om hon vill gå in själv. De flesta barnen i klassen har ju blivit inskolande på fritids redan, men eftersom A inte ska gå på fritids blir det direkt till skolan, ingen iskolning alls. Men hon fixar det. Men första dagen vill jag ialla fall följa henne och vinka av. :) Säkert fälla en tår med....

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du är så duktig på att skriva! Mmmm! kommer så väl ihåg känslan när man följde dom till första skoldagen, det var fjärilar i magen på mamma med, Åååh måtte det gå bra och hoppas alla är snälla mot mitt barn tänkte man.Många kramar.

2009-08-20 @ 11:10:25
Postat av: frida

*Maggan:* Vad roligt att du är tillbaka! Jag har saknat dig i sommar. Blir alltid så glad över dina kommentarer. Tack!!

2009-08-20 @ 21:14:11
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Tack själv, det var roligt att höra, blir glad ju, KRAMIS!

2009-08-20 @ 22:55:07
Postat av: Anonym

Frida nu har jag börjat använda bloglovin igen så nu kan du nog prenumera;)

Kram

2009-08-21 @ 22:04:01
Postat av: Tina

Skrivet av Tina såklart:)

2009-08-22 @ 22:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0