Goddagens!

Å en riktigt bra dag är det idag!!

Jag vaknade pigg och utvilad kl 7, innan Elias. Hörde flickorna leka där uppe och så skönt att inte känna någon stress med att skicka iväg trollen. Drog oss en stund och Elias kom och gosade lite.

Jocke stekte pannkakor, så en riktig pannkaksfrukost blev det med sylt och glass för de som ville. Namnam!!


Vi bestämde oss för att åka in till Ua och gå på loppmarkande över hela city. Barngsaker i massor. Och jag hittade en del roliga leksaker till Elias som kostar massor nya men nu 30 kr st!

Mamma var med och vi åt lunch på McD. Nyttig dag hittills? Nja... men det är ju lördag. :)

Min bil har varit knas i 2 dagar och jag kan ju ärligt säga att jag kan inget om bilar. Knappt att jag tankar. ;) Igår pep det till och rött lös STOPP på instrumentbrädan, mitt på mototvägen. Jag blev så rädd att jag höll på att skita nermig, men så slutade det. PÅ hemvägen likadant, men den slicknade och jag fortsatte. Såg att bilden dock var varm.
Pratade med mannen som lugnade mig lite och sa något ord jag inte förstod, men lovade att kolla över det. Det glömdes såklart bort och nu idag när vi åkte till stan såg jag att bilen ibland rusade upp och blev varm och jag satt med hjärtat i halsgropen hela vägen. Kloka mor frågade om det fanns kylarvätska. Men det vet väl inte jag. Så vi chansade och åkte hem. Nu BAD jag mannen kolla igen och det gjorde han och det var tomt. Dessutom har jag inga lampor heller. Hmmmmmmmmmm.... Det roliga var att bilen var på service för inte så länge sedan och efter det har oljan varit slut och nu då detta. Så fort kan det väl inte bara försvinna? Den läcker inte så de måste väl ha struntat i att fylla på.

Ikväll ska Louise köra och då får vi nog ta Jockes Kia för min utan lampor går inte. Och hansbil luktar fotbollsko.
 :( Försöker få honom att städa den innan. Men det lär väl inte hända.

Ska bli så roligt att gå på fest ikväll!! Jag ser verkligen fram emot detta. :)

Kommentarer
Postat av: Carin

ja dessa bilar, själv kör jag med trasig temperaturmätare och läkage i bromsvätskan, living on the edge... hmmm oså det där med tankningen känner du ju redan till hmmm kram

2009-08-30 @ 19:52:38
URL: http://tatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0