Tröttsamhet/Tacksamhet

Idag har varit en dag då allt bara har gått i ett. Haft fullt upp helt enkelt. Vissa dagar (ganska ofta) tar jag på mig för mycket. Jag tycker att det är roligt att göra mycket och ha mycket att göra, men jag får också betala för det genom att andra "sysslor" blir kvar att göra med.
Idag åkte jag till Lisa och åt lunch, fikade och lekte en stund. Innan dess hade jag ju varit ute på en morgonrunda. Och när jag kom  hem fick jag slänga mig iväg direkt för att handla mat och present till grannens bäbis som kommit. Behövde vara hemma så att Jocke kunde vara i stan kl 16 så det blev stress.

Fixa lite mat och bakade en hallonpaj innan Jocke och gänget (hans pappa o Dragan) kom tillbaka hem.

Alice har prövat mitt tålamod till bristningsgränsen idag. Hon har så mycket energi, stutsar runt, sjunger, hoppar och låter hela tiden! Och inte hör hon något jag säger. Tröttsamt och det känns som om jag har skällt på henne väldigt mycket idag. Vilket leder till att allt känns jobbigt, en riktig surmamma.

Så sänkerlugnet sig efter att jag har lagt barnen, städat bort alla leksaker, tömt och fyllt diskmaskinen, hängt två tvättar, vält ut en kopp kaffe osv... Så lägger jag mig på soffan, tänder ljus och tittar på "Sjukhuset" på tv3. (Jag gillar sjukhusprogram) Så börjar tårarna strömma när man ser dessa ljuvliga små barn, som blivit drabbade av cancer. Mitt hjärta blöder. Och det gör så ont. Tänker på Tim och hans familj. Och så tänker jag på mig och min familj. Fan vad allt känns löjligt; har har jag gått och gnällt och skällt över att hon har sprall i benen. Men hallå!!!!!!!!! Hon är pigg och frisk, jag har 3 friska barn. Människa var bara TACKSAM!

Och det är jag, Så fruktansvärt tacksam.

Vad är en liten öroninflamation (som Linnéa hade), sprallig 5 åring som inte lyssnar, en liten 1 åring som upptäcker livet. Det är bara underbart. För de är friska!

Mina tankar går till er mammor som kämpar för era barn ska få leva, bli friska!

Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Thessan

Förstår precis hur du känner. Ibland känner man att sin egen frustration eller gnällighet e så fjuttig! Du e en supermamma glöm inte det!!!

2009-04-15 @ 20:58:00
Postat av: lollo

fina ord hjärtat ! de skadar inte att känna lite tacksamhet emellanåt. kram

2009-04-15 @ 21:05:00
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Maggan

Förstår vad du menar, men ha inte dåligt samvete det är fullt normalt och man är inte mer än människa men visst får man en tankeställare ibland och det är nog nyttigt. Tycker också om sjukhusserier när det handlar om riktiga fall. kram.

2009-04-15 @ 23:36:41
Postat av: Lisa

Förstår dig, men som vi pratat om så många gånger så är det ju fullt normalt att tappa tålamodet några gånger. Jag hejar på dig i alla väder det vet du! Stor kram

2009-04-16 @ 06:53:17
URL: http://lisajagdell.blogg.se/
Postat av: Tina

Det som händer i ens eget liv är ju det som blir "stort" och "jobbigt", även fast kanske andra har det värre så är det ju ändå ens eget liv och det som man själv upplever. snurrigt kanske men jag menar att alla har ju sina upp och nedgångar.



Hoppas du förstår vad jag menar. Jag tycker du verkar vara en toppen mamma och även dem kan vara sura ibland;)

KRAM

2009-04-16 @ 06:59:54
Postat av: Linda

Hej!



Har hamnat i din blogg av en slump och läser då och då, tycker du har en jättefin blogg och jättefina barn :-) Vad fint skrivet och så sant så sant. Klart en mamma tappar tålamod ibland, men när dessa fina insikter finns så är ju allt i sin ordning också!



Kram!

2009-04-16 @ 07:54:22
Postat av: Jessica Mörtsllem

Håller med föregående! Tänk vilken surmamma jag är i så fall..Du hörde ju själv hur arg jag blev på Evelina sist när ni var hemma! Då var det ju inte konstigt att jag blev arg men ändå. Ibland så tryter tålamodet men dina barn minns ju när du är supermamman som du är;) Styrkekramar och jag håller med att "Sjukhuset" är en kanon serie- den ligger Högt upp på min lista på de bästa programmen=) Sitter och gråter jämt så H tycker inte att jag ska se sånt men men det gör jag! KRAM PÅ DIG!

2009-04-18 @ 22:55:48
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0