Hejhej!

Sitter och äter godis. Jag skulle verkligen behöva avgifta mig från sötsaker. Varför är det så gott?!!

Det gick bra att jobba idag tycker jag. Riktigt roligt och mysigt att lära känna de små nya knattarna! Det är ju alltid lite svårt att komma ihåg alla namn, hitta rätt platser osv.. Men på det stora hela känner jag ju rutinerna och så. Lagom arbetstid också 9-14. Tänk om  man kunde ha det så?
Tråkiga var att behöva lämna en av personalen ensam med 9 barn när jag var tvungen att gå. Men de flesta sov och några skulle hem inom kort, men ändå. Jocke skulle iväg så det var till 14 jag kunde.
Idag klädde barnen ut sig och gick påskpromenad. Vi fick korta av den betydligt för några orkade inte gå hela. Men det var så söta i sina små hucklen.

Imorgon är det Alice tur att gå påskkärring. Hon får gå med på proemnaden trots att hon är ledig. Så jag måste kolla upp när den är.
Den f¨r man ju inte missa!

Men samma dilemma varje år. Hjälp mig nu: NÄR går man påskkärring? Är det skärtorsdag eller påskafton? Jag lär mig aldrig. Kanske för att vi alltid gick på påskafton när jag var liten, men i Finland gick barnen på torsdagen. Hur är det nu??

Nu ska jag väcka Prinsen.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men visst är det skärtorsdagen...Hittade hit just, kul blogg....Mvh Cecilia

2009-04-07 @ 15:57:27
URL: http://busigaungar.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej Frida! Lite nyfiken... På vilken avdelning jobbar du? Hälsningar Linda

2009-04-07 @ 17:18:56
Postat av: lollo

hej gumman ... de där har jag inte koll på , jag tror att man får gå när man vill ... godis är gott därför ska vi gå imon eller hur ??

2009-04-07 @ 18:14:03
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej Frida! På Wikipedia står följande: "I västra Sverige är påskafton den vanligaste dagen att gå påskkärring, medan det i övriga landet snarare är skärtorsdag". Jag och mina barn har alltid gått påskafton, men till Blåkulla flyger man på torsdag eller natten mellan onsdag och torsdag. Ska du med på en flygtur?

2009-04-07 @ 18:52:33
Postat av: ida Thylén

Nä det hade han inte koll på den tönten... För han var ute å spelade tönt-golf med min mamma... :-)

2009-04-07 @ 20:49:00
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Man går på skärtorsdagen innan man åker till blåkulla och kommer hem på påskafton här i svedala iallafall.

2009-04-07 @ 22:02:04
Postat av: Thessan

Mysigt att påska till det med goda vänner!

2009-04-07 @ 22:07:48
Postat av: Carin

Bra uppslag av Cissi, vi gick ju alltid på lördagen hemma, men här uppe går de på torsd....

2009-04-07 @ 22:38:36
URL: http://www.nogg.se/tiora
Postat av: Jessica Mörtsllem

Jag tycker man får gå när man vill! Mina tjejer ska gå på lördag..De är några tjejer och en kille här på gatan som ska gå:) Va roligt med fest:) Alltid trevligt! Håller på att sätta på motor på kryckorna ska ju till Blåkulla med;) Du..det finns plats för dig med!

2009-04-08 @ 19:58:56
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0