Happy, happy!

Ja det är väl inte för ofta man har dne känslan när man går ifrån tandläkaren? Men jag ahde det idag. Antagligen första gången. Möjligtvis sista, men förhoppningsvis inte.

Jag fick jättemycket beröm för hur fint jag ahde skött tänderna detta året. Och jag blev verkligen glad över att det gett resultat! Jag kör med plackers, och sköljer med fluor eller Listerine varje dag. Och jag måste säga att det går inte att hoppa över när man väl kommit in i det! Man känner sig så ren och fräsch i munnen, så gör man det inte så känns det inte bra.

Sköter du dina tänder?

Jag fick nämligen lite banning sist för att jag inte borstade tillräckligt hårt och hade fått ganska mycket tandsten, vilket gör förjävligt ont att ta bort, så idag behövdes det endast skrapa lite fint på två tänder. Vilket framsteg!

Och som ni kanske vet är Munhälsan otroligt viktig! Läste om det när jag läste till Undersköterska (som jag inte blivit färdig med) men då fick jag verkligen upp ögonen för munnen. ;-)

Eftersom det var så bra idag passade jag på att teckna den där tandvårdsförsäkringen och det kommer att kosta mig 58 kr/månad i 3 år och å täcks allt som undersökningar,lagningar, dragningar ja allt egentligen. Så det måste ju bli lömsamt! Sparar ju inte det på bara undersökningarna.

Enda tråkiga är att min visdomstand inte kommer som den ska utan den vrider sig, så det kommer säkert bli så att den ska bort så småning om, vilket är min mardröm.

Nu är det snart vidare till nästa ställe, inte heller världens trevligaste. Muffdoktorn som min vän kallade det! ;-)

Kommentarer
Postat av: anna T

Hahha skrattade så jag tjöt åt "muffdoktorn" Det ordet kommer jag kanske stjäla :)

Gott att vara glad efter att ha varit hos tandläkaren. Jag tog också den försäkringen sist. Ha en fortsatt bra dag

kram

2009-04-21 @ 16:28:49
Postat av: Maria

Hejsan!

Va duktig du är med dina tänder. =) Jag har oxå flour och borstar med eltandborse för det var det bästa enligt min tandl.

Mina visdomständer växer oxå snett och ska tas bort inom sinsom tid. Jag har tagit ut en och det gick jättebra. Den satt "bra" och det var "lätt" att ta ut den. Ju svårare den sitter, desto dyrare blir det oxå. Så detta blev det billigaste, nog för att det inte är så billigt ändå :)

hihi ja muffdoktorn var ett bra ord =)

Kram

2009-04-23 @ 15:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0