Godingar!

Tänk vad månag fina kommentarer jag fick. Det värmer i hjärtat och det är svårt att inte skriva. Men jag har liksom tappat tråden. Känns som om jag inte har något att skriva. Det blir ju så ibland och oftast skriver man ju om ingenting, det är ju det som är lite meningen med bloggen med. Att det ska handla om mitt liv.

Det är ju inte så att det inte händer något. Kanske tvärtom många gånger; att jag har för mycket.  Och just nu är det ju allmänt rörigt här. Jag bara går och städar, dammsuger och försöker hålle kontroll på Elias mitt i byggandet.
Men nu går det ju framåt och mycket har hänt idag.

Nu åkte vår rörmokare efter att ha dragit alla rör. Jocke har varit duktig (ja han pappa med så klart!) och borrat genom golv och tak för att flytta de nya rören. Min tvättstuga som ligger under är kaos! Och jag som gjorde så fint där imorse. Hm... Ja det är ju så här det är tvunget att vara. Men det gör lite ont i min estetiska ådra. ;-)

Vi får försöka hålla oss borta så mycket det går. Men det är ju inte så lätt heller eftersom de stora vill vara hemma och det ska ju både sovas och ätas flera gånger om dagen med. Men snart är nog själva rivande och byggnadet någorlunda klart och då kanske det blir lättare med.

Idag har det stått öppet för imorse tog de bort fönstret. Jag har varit rädd att något ska strula så de inte får in de nya och jag tvingas sova i huset med ett stort hål rätt in. Men de håller på för fullt nu så jag hoppas att de ska få ordning på det. Men mycket kan hända och gå fel. Han är ju fotbollspelare, inte snickare...

Igår fick vi en riktig skrämsel när Jocke på utsidan hör ett fruktansvärt skrik följt av hysterisk gråt från Alice. Han släppte allt och skenade upp till lekplatsen där Alice hade ramlat ner från klätterställningen. Jag trodde helt säkert att något var brutet och honskrek att det var huvudet och höften som fått smäll.

Efter mycket tårar och undersökningar lugnade hon sig något, men har slagit/skrapat sidan av ansiktet och slagit i höften rejält. Men hon var hel. Usch vad det kan hända mycket. Och jag har nästan väntat på detta för hon är lite väl våglig och ska göra samma som de stora killarna!

Jag ska göra mitt allra bästa för att hänga kvar här. Jag blev ialla fall väldigt glad och tacksam över era fina kommentarer. TACK!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Oj oj oj vad jag känner igen det där byggkaoset. Man blir knäpp i huvet fast man vet att det blir så bra när det är färdigt.



Kram till dig! Hang in there!

2009-04-20 @ 20:14:52
URL: http://vidlund.blogg.se/
Postat av: Jessica Mörtsllem

Japp! Känner heeelt klart igen mig i att leva i byggkaos:) Vi flyttade ju in också så vi bodde i alla vidriga flyttkartonger,inget vatten(bara på en wc där nere och så höll de på att göra om tvättstugan som inte är bra ännu :( Mitt i allt detta så jobbade vi och körde barn till ny skola respektive Dagis..phu.. det va en pers!! Jag var heeelt knäckt många gånger så jag fattar precis vad du menar! Men du.. tänk va gött det blir när det är klart :) Håll ut och vi ses snart hoppas jag- styrkekramar i tonvis

2009-04-20 @ 20:32:18
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/
Postat av: Jessica Mörtsllem

Japp! Känner heeelt klart igen mig i att leva i byggkaos:) Vi flyttade ju in också så vi bodde i alla vidriga flyttkartonger,inget vatten(bara på en wc där nere och så höll de på att göra om tvättstugan som inte är bra ännu :( Mitt i allt detta så jobbade vi och körde barn till ny skola respektive Dagis..phu.. det va en pers!! Jag var heeelt knäckt många gånger så jag fattar precis vad du menar! Men du.. tänk va gött det blir när det är klart :) Håll ut och vi ses snart hoppas jag- styrkekramar i tonvis

2009-04-20 @ 20:32:58
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/
Postat av: Jessica Mörtsllem

Okej det var kanske inte meningen att peppra dig med inlägg, nu såg jag ju att det blev två likadana kommentarer ;) Denna FAAAANNNN...TASTISKA (ÄR ARG PÅ ELÄNDET) dator är sååå seg så att jag tror att den sover.. Ibland så klickar jag en extra gång för att det inte händer något också men det säger jag inte till någon ;) Och det ger likadana kommentarer ser vi nu...Men du - det är ju klart att jag peppar dig-din blogg har du gjort sååå in i bomben fin och det är kul att läsa om ditt liv med barnen,familjen,husrenovering och ja allt! Tur att det gick bra med Alice-man blir såå rädd när sånt händer! Tack för komplimangen om att jag skriver bra! Sånt gör en glad :) Kramar i massvis

2009-04-20 @ 20:47:02
URL: http://jessicamellstrom.blogg.se/
Postat av: lollo

roligt att du skriver igen hjärtat

2009-04-20 @ 21:13:02
URL: http://louiceee.blogg.se/
Postat av: Brynja

Oj oj, hoppas det e bra med den lilla klättermusen och våghalsen Alices höft och huvud.



Ja själva byggandet och renoverandet kan jag tänka mig e besvärligt...men tänk va härligt när du äntlige får ta ditt efterlängtade bad i huset =) En riktig spakväll!



Jag tror att om du slutade blogga så hade du förstört många personers dagliga rutin...det kan skapa en enorm oro....enligt en undersökning kunde en hel helg va förstörd för majoriteten av morgontidnningsprenumeranter om morgon tidningen inte låg i postlådan en lördag morgon... det kan vi gott likställa med att du skulle sluta blogga....60% av ljungskiles kvinnliga befolkning skulle få rubbade rutiner och på så vis känna sig vilsna och oroade....mycket hänger på dina axlar Frida.....hehe ;) Känn ingen press



Kram Kram

2009-04-20 @ 21:28:41
Postat av: Brynja

Men va fasiken, jag skrev VÄRLDENS längsta blogg kommentar och den kom inte med!!!! ORK

2009-04-20 @ 21:31:13
Postat av: Frida Jensen

Ni är underbara!!

2009-04-20 @ 21:47:48
Postat av: Tina

Åh vad roligt med ett nytt inlägg=)

Godnatt!!

2009-04-20 @ 23:56:27
Postat av: Anonym

Hipp Hurra! du skriver vad glad jag blir. Kram på dig!

2009-04-21 @ 00:32:02
Postat av: Maggan

Vad tar det åt datorn? Det var bara jag.

2009-04-21 @ 00:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0