Go och gla´....



Istället för att passa på att vila eller sova en stund när Elias sover, så hamnar jag här. Och blir så fikasugen! Så vad gör man för att stilla sitt galna sötsug?

I mitt fall får det bli en kaffe och en kexchoklad.

Det är min stora last i livet. Choklad. Har varit så länge jag kan minnas. Men framför allt sedan barnen kom. När de sovit middag på dagen har jag satt mig vid datorn och surfat. Med en kopp kaffe och choklad. *Mmmmmmmmmmm*

Och jag tycker att det är en hel ok last att ha.
Ciggaretterna har jag fimpat. Och nu är det 1½ år sedan jag rökte sist! Gud vad fort tiden går...... Och jag saknar det inte!

Tror att det är tack vare den boken jag fick av Lisa.

Äntligen icke-rökare är boken och metoden som hjälpt miljoner människor att sluta röka. Boken, som är skriven av engelsmannen Allen Carr, botar känslan för att förlora något när man slutar röka. Det går att sluta tvärt och för all framtid utan viljestyrka, abstinensbesvär eller viktökning. Med Äntligen icke-rökare blir det både lätt och lustfyllt att sluta röka!

Den kan jag verkligen rekomendera om någon känner sig redo att sluta. Man ändrar sitt tankesätt kan man säga.

Vad har du för last?

Kommentarer
Postat av: lisa hanfelt

Är också tokig i choklad i alla dess former och smaker. Kan äta hur mycket som helst.



Lisa

2008-09-05 @ 21:19:56
URL: http://liam.ronaldblogg.se
Postat av: ida

Röker.. usch.. men har faktiskt börjat förbereda mig på att sluta inom det närmsta! Alltså börjat känna att jag VILL, och inte för att man MÅSTE typ... Lite skillnad..

Ska köpa den där boken!

2008-09-06 @ 07:42:51
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: frida

Ida: Det är där i skillnaden ligger för om man ska klara det eller inte tror jag. Ofta så slutar man just för att man känner att man måste, typ när man är gravid och sedan börjar man igen. Men med boken så röker du under tiden du läser och när den är slut känner man att man VILL sluta, man längtar efter att boken ska sluta så man kan sluta röka.

;-)

2008-09-06 @ 08:57:35
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: Lena

Tyvärr är det cigaretterna som spökar även för mig=(

2008-09-06 @ 09:15:03
URL: http://minaunderverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0