Jag är en usel fotbollsfru

Ja, jag är verkligen det. Jag som alltid har stöttat, kanske inte med på matcherna så mycket som innan barnen. Men den här säsongen, sedan vi flyttade hem har jag verkligen varit en urusel supporter! *skäms*

Det var lättare förrut, för då kretsade ju verkligen vårt liv mer runt fotbollen. Det var ju därför vi bodde där vi bodde pga, (eller tack vare) fotbollen. Nu när vi bor hemma är fotbollen inte så stor del av mitt liv längre. Jag har ingen koll hur de ligger till, vilka lag de spelar mot osv.

Men nu verkar det gå bra för Qviding! Och jag försöker ju hålla mig uppdaterad efter matcherna om de vunnit/förlorat och framför allt hur det gått fötr min man, det är ju det som intresserar mig.

Och han är riktigt HET just nu, vilket glädjer mig, man blir extra stolt när man läser sånt här tex:

"Resterande del av matchen spelar Qviding smart och kämpar verkligen till sig segern. Försvarslinjen gör ett gigantiskt arbete anförda av Joakim Jensen. Jockes andra halvlek var magnifik. "

Och det verkar ju inte gå någon nöd på honom på de långa bortaresorna.

Qviding på X2000...

Jocke Jensen och Tommy Naurin sitter förhoppningsvis skönt i fåtöljerna.


Kommentarer
Postat av: Tina

Riktigt kul med så bra respons, att det går så bra för honom!! Du har väl fullt upp med barnen så det är väl förstårligt att inte hinna med allt:)

2008-10-05 @ 09:13:42
Postat av: ida

Gud vad skoj!!



Som Tina skrev, du har väl fullt upp med barnen så det är ju inte så konstigt!!! :-)



Sen läste jag nånstans att man som "fotbollsfru" inte bara kan ägna sig åt mannens fotboll.. Då försvinner man ju själv liksom.



Här hemma diskuteras just nu Norge... Om det är ett alternativ.. Hm.. =)

2008-10-05 @ 09:45:05
URL: http://idathylen.blogg.se/
Postat av: linda

va roligt att det går så bra för jocke!!! ska vi ta och ses snart, jag är grymt nyfiken på alla dina bakverk, vet nog ingen som bakar och grejar så mycket som du...



ha det gott, linda.

2008-10-05 @ 11:44:05
Postat av: frida

Hallå tjejer!



Tina: Ja det är skoj! Och håller med, jag har inte haft tre barn innan, så det är mer att göra. :-)



Ida: Spännande med Norge! Det klart att det beror lite på VAR i Norge det är. Vi har varit på väg ett par gånger, men ångrat oss när det var så långt bort man kunde komma typ. Jag vill gärna att det ska kunna gå att åka hem ofta och relativt lätt när man flyttar långt bort.



Linda: Det är flera Linda här och skriver, så vilken är du? Så jag vet vem som vill träffas! haha

2008-10-05 @ 17:34:55
URL: http://fridajensen.blogg.se/
Postat av: linda

:-D joahnsson eller hette jag vänerby i skolan?? nä johansson va det väl... du kan väl annars ta och bjuda hem alla lindorna på fika asg sist vi sågs va väl uppe på blomsterlandet när det va så ruskigt kallt, kan det vart i maj eller??? vi prata om att du, jag och lisa H skulle ta och ses så vi får snart ta tag i det tycker jag, fast det kanske får bli när de kommer hem igen...

2008-10-06 @ 19:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0