I skolan

Idag följde jag med Linnéa till skolan. Hon var så glad över att ha mamma med! Undrar hur länge det varar? ;-)

Så mysigt att bara sitta med och se hur barnen i klassen beter sig. En del uppför sig exemplariskt medan andra bråkar en hel del. Och ljudnivån är ganska hög med 27!!!!! 7 åringar. Men de jobbar jättemycket med att få en bra "arbetsro" och fröken får påminna ofta. Men vilken underbar fröken de har!

Imorgon ska vi ha ett extramöte, vi föräldrar ang den stora klassen. Så det var extra bra att ha varit med idag, få lite kött på benen. Ingen vill ju att det ska vara så här stor klass. Det är ju inte bra för någon. Så VAD kan man göra åt det?

Skolan får för lite skolpeng för inkomsten bland invånarna i Lje är hög och då blir skolpengen lägre. Hur sjukt är det? Barnen behöver väl inte mindre hjälp i skolan för att föräldrarna tjänar mer pengar?

Jag var inte med hela dagen, men fram till kl 11 ialla fall.

Nu ska jag ge ELias lite lunch sedan kanske en sväng till Lisa. Deras hus ligger på hemnet nu. SÅ fint!! Blir sugen på att köpa det när man ser bilderna!! *hihi*


Kommentarer
Postat av: Tina

Visst är det mysigt!

Få sitta med och se vad dem gör och se hur alla barnen funkar och så.

Jag har varit med Tilda 2 ggr dens senaste veckan men dock inte hela dagar pga av att N skulle iväg.

Tilda Vill helst jag ska vara med hela tiden:)

Kram

2008-10-13 @ 12:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0