Hemma och pausar

Ja en liten snabbvisit hemma å kvällen efter barnen har lagt sig. Passat på att ta en dusch. Blir ju lite si och så med en själv när man ska fixa, trixa och få ihop vardagen i ett anant hem med kläder och dyligt i väskor och ICA-påsar.

Elias har ju varit fruktansvärt gnällig de sista dagarna så det har inte gått att släppa honom. Men idag har han varit sitt vanliga glada jag igen! Underbart.

Det är skönt att vara hemma ensam, bara få pusta en stund och njuta av en varm dusch och gå igenom alla mail som samlats under en vecka.

Pojkarna jobbar på bra  och skåp efter skåp staplas där uppe i övervåningen bland alla kartonger och röra. Men det kommer att bli så fint när det är klart. Det är mitt mantra nu, när dagarna är jobbiga. "Det kommer bli så fint..." "Det kommer bli så fint...""Det kommer bli så fint...""Det kommer bli så fint...""Det kommer bli så fint...""Det kommer bli så fint..."

Nu ska jag åka tillbaka till mitt gamla hem, mitt barndomsrum väntar. Och en liten kille att krypa intill. Den stora killen, som jag inte bor ihop med nu odlar skägg. Han ska inte raka sig innan köket är klart. Så det är lika bra att vi bor på skilda håll för han ser vildvuxen och galen ut! ;-)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Snart så får du pimpa ditt nya fina hem!

2008-11-25 @ 21:34:16
URL: http://willebusdesign.blogspot.com
Postat av: Tina

Kul att se Er idag:)

Mysigt var det faktiskt att strosa i byn eran, inte så ofta det händer. Man åker oftast bara igenom:(



Kram Tina

2008-11-28 @ 18:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0