Fredagsmys...

Min lilla tjeja kom hem till mamsen igen. :-)

Vi har haft en mysig kväll, bara slappat. Här är hon med hela munnen full med ostbågar! :-)

 

Elias har ätit en ganska ok portion (för att vara honom) med gröt och päronpuré. Man kan ju hoppas att det mättar bra i magen inför natten. Hade varit skönt att inte behöva amma lika många gånger. Vi får väl se! Gröt är han inte så förtjust i. Han gillar mat bättre. Nu har vi testat potatis, majs, morot, palsternacka och nu blomkål. Även banan, päron, persika o katrinplommon är introducerat. Storfavoriten är banan!

 Där emot är inte napparna poppis ännu! Och som ni ser har vi nu testat alla nappar som finns. Tycker att det är konstigt för han har ju ett snutt-behov som heter duga. Han ska ju snutta, suga på allt tyg som kommer i hans väg! Det mesta fungerar som snutte för honom. Som idag i bilen hade vi glömt snutten och han var så trött och gnällig. Så då fick han låna Linnéas kofta i velour (påminner lite om hans laban-snutte i tyget) och den gick ju toppen att snutta med. Annars funkar kudden, täcket, mammas kläder fint med. Men hur mysigt är det när han är lite större och går runt och suger på all textil?! Nä tacka vet jag nappen. Men vad sjutton gör man när ungen vägrar?
Alice var runt 4-6 mån när hon började har jag för mig, så än finns det hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0