Vi kvinnor

Fick den här på mail och det känns lite bekant på något vis. Känner ni igen er eller är det kanske tvärtom hos er?

Till alla framgångsrika framåtsträvande kvinnor i karriären som även "pysslar"
lite hemma.

--------------------------------------------------------------------------------

Mamma och pappa satt och tittade på TV. Mamma sa:
'Jag är trött och det börjar bli sent. Jag tror att jag
vill gå och lägga mig'. Hon gick ut i köket för att göra i
ordning sandwiches till nästa dags lunch,tömde popcornbunkarna, tog ut
kött ur frysen till dagen därpå, såg efter hur mycket cornflakes det
fanns kvar i kartongen, fyllde socker i skålen, satte socker och skedar på
bordet och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga.

Sen la hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök
en skjorta och sydde fast en lös knapp. Hon tog tidningarna, som låg på
golvet.

Hon samlade ihop leksaker, som låg på bordet, och la telefonboken
ner i lådan. Hon vattnade blommorna, tömde en tvättkorg och hängde
upp en handduk, så att den fick torka.Hon stannade vid skrivbordet och skrev
en
lapp till skolan, la fram små pengar till barnen och samlade
upp en bok, som hade gömt sig under en stol. Hon skrev ett födelsedagskort
till en väninna och satte ett frimärke på kuvertet, skrev en minneslapp
och la båda bredvid sin portmonnä

Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkräm, borstade sina tänder och kammade
håret.

Harry ropade från vardagsrummet :
'Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?'
'Jag är på väg', sa hon. Hon hällde vatten i hundskålen,
släppte ut katten och såg till att alla dörrarna var låsta. Hon tittade
till barnen, släckte deras lampor, hängde upp en blus på en stol och la
några smutsiga strumpor i tvättkorgen o pratade kort med barnen, som satt uppe
och gjorde läxor. I hennes eget sovrum ställde hon väckarklockan, la fram
kläder till nästa dag och tog
överkastet av sängen. Hon skrev 3 saker till på minneslappen.

I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n och sa till sig själv, 'Nu vill jag gå
och lägga mig...'
och det gjorde han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0