Det går åt rätt håll

Idag är flickorna pigga och så gott som återställda. Alice är lite snuvig och Elias med. Men annars är de helt ok. Klättrar på väggarna här hemma. Och har lovat att plocka på sina rum nu och göra julfint så det får plats med julklappar. Men det är mest lek och bråk där nere. Att det är så tråkigt att städa. Det går ju så fort om man bara sätter igång.

Jag har städat med, damsugit, tvättat golv, röjt lite här och där. Det känns skönt att få lite julrent.

Joakim jobbar inne på Gläntan idag och ska köpa en gran efter jobbet, så blir det lite julmysigt här i kväll med att klä granen. Fråga är om vi ska dricka glögg ikväll eller imorgon kväll? Svåra beslut.... ;-)
Nä, det får nog bli en riktig julkväll idag tror jag.

Jag hade ju tänkt att skippa granen, eller ha den ute i år. Men flickorna måste ju få lite klappar under granen på morgonen. Man kan bara inte ta bort traditioner bara för att jag inte har någon jullust. Stackars barn! Det får bli en gran, även om den bara får vara inne i några dagar. För när vi åker till Sthlm åker den ut. Jag längtar dit. Saknar våra vänner! Det är bara Nettan och Alex har ju träffat Elias.

Nu är det dags att jaga på tjejerna lite. Robin och co har varit här och frågat efter dem 2 ggr idag! Imorgon får de komma ut och leka!!

Kommentarer
Postat av: ida

Det funkar faktiskt med granen. Ibland går hon fram å ska dra i glittret och dra i nån kula men funkar faktiskt (än sålänge) om man säger nej! :-)



Men usch. Är livrädd för att lillan ska få magsjukan igen. Har tappat så i vikt och magen har inte rättat till sig förrän idag typ, då har hon ändå vart frisk i mer än en vecka.. Så därför totalsanerade jag idag! :-)





2008-12-22 @ 19:59:53
URL: http://idathylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0